Go toLog in Go toSign up

6 Cara Berkesan Hilangkan Blackhead Dihidung, Yang Terakhir Paling Mujarab!

6 Cara Berkesan Hilangkan Blackhead Dihidung, Yang Terakhir Paling Mujarab!


Masalah blackhead dan whitehead ini berpunca dari kulit muka yang berminyak sekaligus menyebabkan masalah pada liang pori.

Selain itu, kulit muka juga akan jadi berlubang-lubang dan membentuk bintik hitam! Jadi, cara pencegahannya senang sahaja. Korang guna 6 bahan semulajadi ini dan hasilnya memang berkesan.

1. Ais



Ambil kiub ais dan balut dengan kain dan letak di bahagian kulit yang bermasalah. Lakukan selama 30 saat.  Kenapa ais? Fungsi ais adalah meningkatkan simulasi pengaliran darah yang membantu kulit untuk jadi lebih sihat.

2. Cuka Epal



Campurkan cuka dalam air. Ambil kapas, celupkan dan sapu pada kulit muka. Biar hingga kering dan kemudian bilas. Lagi berkesan sekiranya dilakukan pada waktu malam selepas mencuci muka. Cuka epal boleh menegangkan kulit muka.

3. Soda bikarbonat



Ambil dua sudu soda bikarbonat dan letak dalam air. Sapu di wajah dan urut wajah. Pastikan pes tersebut serap di kulit muka. Soda bikarbonat berfungsi untuk membuang kotoran pada wajah dan merawat masalah jerawat di muka.

4. Jus Lemon



Letak satu sudu madu dalam jus lemon. Sapu selama 15 minit di muka sebelum bilas. Lakukan setiap hari tau!
Nak kulit cerah, hilangkan bintik hitam dan mengecilkan liang pori boleh guna kaedah ini

5. Ubat gigi



Ambil secalit ubat gigi kemudian sapu pada kawasan berbintik hitam. Apabila sudah kering bilas dengan air sehingga bersih. Kalau nak tahu ini adalah kaedah paling cepat dan mujarab mengatasi masalah ini.

6. Au Fairy Bye-Bye Bleackheads



Selalu kalau pakai strip hidung yang dijual di kedai, memang tak berkesan. Tapi, apa kata anda cuba strip hidung dari Au Fairy. Memang dijamin berkesan. Tak rasa sakit dan senang je nak guna. Puas hati bila tengok bintik hitam dan bintik putih keluar.  

Mana nak dapat? Beli je Au Fairy Bye-Bye Blackheads. Hanya RM9.90 untuk 10 keping. Memang berbaloi-baloi. Boleh dapatkan di sini AUFAIRY Bye-bye, Blackheads!





Leave a comment

Comments will be approved before showing up.